strona kampanii
d20 Modern
Marcina Turkota
dziekuję
Paulowi Klee
za inspirację
<o< kampanie >o< wstęp >o< świat >o< bohaterowie >o< opowieści >o>

Świat

o> ogólnie

o> rasy

o> kalendarz

o> domeny

ŚWIAT

We are the dead of night
We're in the zombie room
We're twilight's parasites
With self-inflicted wounds (...)

With our decadent minds
And our innocent lines
You'll be playing our games
With your bodies in flames

o> Depeche Mode > The Dead of Night <

Ogólnie

Świat Iluzjany jest światem czerpiącym dużo z Ravenloft. Generalna idea tego settingu jest taka, że jest to miejsce prawie zupełnie odcięte od wszystkich rzeczy "poza" - innych wymiarów, innych planet, boskich istnień. Z drugiej strony domeny Ravenloftu są nieustanne w swojej zmienności - pojawiają się nagle i równie raptownie znikają. Rzeczywistość dnia jest zwyczajna, nieomal sielska, nocy natomiast - dzika i tajemnicza. Noc jest mieszkaniem strachu.

Nie wiadomo, skąd i jak pojawiają się domeny - miejsca otoczone mgłą - ich mieszkańcy również pojawiają się z pełną wiedzą na temat swojej ojczyzny. Nawet nowopowstała domena zdaje się istnieć "od zawsze" - ma swoją historię, w pełni rozwiniętą kulturę, geografię... Taką domeną mogłoby być miasteczko Silent Hill z gry pod tym samym tytułem, bądź Wokark z Władcy Lewawu Doroty Terakowskiej (ale tylko tego z ilustracjami Jerzego Skarżyńskiego!).

Niektóre domeny jednak grupują się, tworząc stukturę plastra miodu - tak jest w przypadku kontynentu, na którym znajduje się Iluzjana. Takie połączone domeny sprawiają wrażenie chaotycznej mozaiki - drastycznie różnią się poziomem technologicznym, kulturą, ustrojem itd.

Iluzjana jest centralnym punktem całej kampanii, lecz mam nadzieję, że prędzej czy później drużyna ruszy w podróż do innych domen. Na razie stawiam znak równości między Iluzjaną jako nazwą domeny i nazwą świata kampanii (może to być miejscami mylące, ale Iluzjana to zbyt dobra nazwa, żeby ją zmarnować).

Oto elementy opisu świata kampanii, które do tej pory udało mi się stworzyć:

o> rasy > rasy dla graczy i dla NPC. Na razie nie są to projekty autorskie, jedynie dodanie do nich takich zasad, by wpasować je w mechanikę Ravenloft.

o> kalendarz > bardzo specyficzny kalendarz tego świata. Od faz Księżyca uzależniony jest nie tylko podział czasu, ale i nastroje społeczne.

o> domeny > opis domen, które składają się na USA tego świata. Opis w formacie Ravenloft - poziom rozwoju, warunki naturalne, ludność, ustrój i handel.

<o< początek Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie całości bądź części tekstów bez zgody autorów zabronione.
rasy >o>