Na pierwszy
rzut oka. Zawartość podręcznika. Rasy i klasy.
Nowa mechanika? Magia.
Podsumowanie. Komentarz
Artura Biesiadowskiego.
Dungeons and Dragons 3rd edition
Player's Handbook
g a r ś ć w r a ż e ń
[ wstecz ] [ dalej
]
Zawartość podręcznika
Ci, którzy mieli już okazję przeczytać Player's Handbook do drugiej
edycji AD&D, lub mieli nieszczęście zawrzeć bliższą znajomość z polskim
tłumaczeniem, znajdą te same rzeczy, czyli
- spis statystyk, ras i klas,
- reguły dotyczące umiejętności (zwanych teraz skills) zarówno
zwykłych jak i tych związanych z magią, walką i podstępem,
- cenniki wraz z opisami żelastwa na każdą okazję,
- listę czarów,
- indeks ważniejszych pojęć (obejmuje dosłownie wszystko!),
oraz kilka nowych rzeczy:
- opis feats (zdolności specjalne poszczególnych klas),
- uproszczony system doświadczenia, przykładowy loch, trochę plugastwa
do wytępienia - tak, tak - można prowadzić tylko w oparciu o podręcznik
gracza,
- kompakt z wersją demonstracyjną generatora postaci (tylko klasy i
rasy opisane w PHB, ograniczona liczba grafik), solidna minikampania
dla początkujących postaci, reguły konwersji ze starego systemu na nowy,
zapowiedzi filmowe gier komputerowych Icewind Dale, Baldur's
Gate 2 i Pools of Radiance 2: Ruins of Myth Drannor.
PHB wydano na wysokiej jakości kredowym papierze. Tło stron jest piaskowe
- wyraˇnie się od niego odcinają się czytelne czcionki i ilustracje. Tu
należy zaznaczyć, że obrazki nie zajmują całych stron, dobrze wkomponowują
się w tekst, a ich wysoka jakość znakomicie wprowadza w nastroj D&D3.
Jedyne, co można zarzucić szacie graficznej, to jej monotonnia. Żadnego
rozdziału nie można wyróżnić na podstawie kolorów - a tytuły na marginesie
nie są wystarczająco widoczne. Jednak w sumie nie stanowi to poważnego
problemu - przejrzysty układ całości ułatwia szybką orientację.
[ dalej ]
|