W pozostałych rolach...
Galeria NPCów.
Oto spis ważniejszych postaci, które przewinęły sie w dotychczasowej
kampanii. Pogrupowane następująco:
Cador | Dhunraven | Opactwo
Gwiazdy Odkupienia | I inni
Nowe Freya | Dhunraven oblężone!
Cador
: Siobhan, właścicielka Kociego Oka
Wciąż piękna wyemancypowana kobieta interesu. Słynie z żelaznej ręki,
cynizmu i pewności siebie. Lubi występować z pozycji siły i nie waha się
bronić siebie i tego co uważa za swoje z całą bezwzględnością. Matka Whisper.
Dhunraven
: książę Khulgan z Dhunraven
Władca Dhunraven i hodowca gołębi. Nieco pulchny, często zestresowany
i dość miły dla otoczenia. W chwili obecnej prowadzi bardzo niebezpieczną
grę na wyniszczenie zasobów ze swym głównym przeciwnikiem, lordem Beoriciem,
panem Beritrast.
: Ladri, czarodziej
Nadworny magik do specjalnych poruczeń, pechowy okularnik z grzywą starannie
zadbanych blond włosów. Słynie ze skłonności do suto zakrapianych winem
wieczorków i ganiania za spódniczkami.
Rzadko mówi o swojej pracy dla księcia... Raz tylko dał do zrozumienia,
że wiąże się ona z działalnością kontrwywiadowczą.
: lord kapitan Hammin Westermore
Kapitan gwardii, naczelny strateg i główny wykonawca (w tym także sędzia
i egzekutor) woli księcia. Skuteczny w boju, dość rzadko udziela się w
kwestiach niemilitarnych. Odpowiedzialny za wszystkie szczegóły związane
z aprowizacją, rozkładem sił i zaciągiem.
Mąż młodszej siostry księcia Khulgana.
: kanclerz Junius Marfid
Chudy i choleryczny strażnik książęcej szkatuły, odpowiedzialny za stan
podatków, zatrudnianie na dworze oraz prawienie złośliwości i narzekanie.
Niemiły, acz konieczny i dość lojalny element każdej większej organizacji.
: Allayn i Alvin, Diana
Kuzyni dość blisko spokrewnieni z rodziną książęcą. Ten pierwszy nie
lubi pracy, władzy i odpowiedzialności, ten drugi panicznie boi się swojej
dość apodyktycznej, acz uroczej żony Diany.
Aelric zaszył się na uboczu, podczas gdy dość podobny kuzyn (rodzinny,
po mamie odziedziczony talent do przemian w ograniczonym zakresie) nadstawiał
za niego karku ratując się jednnocześnie przed czułymi uściskami ze strony
żony (patrz kroniki Cadoru).
Nowe Freya
: Lady Orfeja
Babcia halfling. Apodyktyczna, złośliwa, rubaszna i ogólnie poważana
głowa rady rządzącej Nowym Freya. Ciężko zapracowana, lubi pastwić się
nad pokornymi petentami i psuć życie niepokornym. Rasistka? Raczej nie,
choć wyraźnie przedkłada swoich ziomków nad inne rasy.
: Przedwiośnie, komendant sił Sholverteen
Elf. Nosi się na ciemno i źle znosi światło dnia (razi go w oczy). Rękawiczki.
Miły i hojny tak długo, jak głaszcze się go we właściwą stronę. Podejrzewany
o bycie figurantem (tzn. chłopcem na posyłki) dla kogoś znacznie ważniejszego.
: X, tajemniczy przyjaciel Cordwellyna
A także znajomy komendanta Przedwiośnie. Podejrzewany o... wiele.
Opactwo Gwiazdy Odkupienia
: Hefreniusz (Ambrosius), ojciec przełożony
Sędziwy półelf o bardzo jasnych, prawie przezroczystych oczach i przypominających
białą przędzę włosach. Nosi się na biało. Obdarzony wielką cierpliwością
ze spokojem znosi wszelkie przeciwności. Potężny i dobrotliwy, choć nieco
słabujący sługa Augusta (aspekt wstępujący).
: Verdinoire Fansine (Ambrosius II), brat ogrodnik
Ogrodnik i nadzorca zabezpieczeń opactwa. Lubi klejnoty i kwiaty. Na
ogół zakapturzony, w burych szatach i dłoniach chronionych przez bandaże,
powłóczy prawą nogą. Obdarzony melodyjnym głosem, lubi oddawać się niewinnemu
hazardowi. Nie lubi opuszczać opactwa, w którym przebywa już od 150 lat.
I inni
: Dębowy Liść
Elf - nomad, opiekun akolitów Corellona. Srebrzyste włosy i płaszcz,
dzięki któremu nie rzuca się w oczy w terenie. Domniemany ojciec Whisper.
: Vincent Laeridan
Dość przystojny, bogato ubrany. Ambasador imperium i duchowny, zbrojny
sługa Jana. Zadaje więcej pytań niż udziela odpowiedzi. Podejrzewany o
wiele, osobiście nie miesza się do niczego.
: Trud, opiekun wzgórz Wieńca
Druid w podeszłym wieku, utrzymujący bliskie kontakty z Najstarszą. Naucza
nowo przyjętych, wspomaga radą tubylców i pilnuje zachowania równowagi,
choć, w przeciwieństwie do większości członków Starej Wiary zdaje się
tolerować postęp techniczny - być może sądzi, że natura zwycięży? A może
poddaje się nieuniknionemu?
Dhunraven oblężone!
: Czterech generałów z Beritrast
Beritrast, wielkie miasto nad morzem, pierwszy przyczółek cywilizacji
na dzikim kontynencie. Rządzone przez czterech utalentowanych żołnierzy,
którzy dawno temu wypowiedzieli służbę Legionom Dominium Północnego. Żołnierze
Ci znani są z daleko posuniętego pragmatyzmu (czytaj: bezwzględności)
i sporego doświadczenia militarnego. Są to:
lord Borric, dziedzic domu Fargrin, magnat kupiecki, właściciel
flotylli statków, dyplomata oraz nekromanta z zamiłowania. Władca Beritrast,
a przy okazji główne źródło kłopotów Dhunraven.
Adwerimond, sędziwy mentor Borrica, kiedyś uznany bohater kampanii
przeciw plemionom Orków, obecnie, w wieku stu kilku lat, obecnie dystansuje
się od polityki, choć chętnie wspiera Borrica w próbach opanowania nowych
terenów. Specjalista z zakresu nekromancji. Założyciel szkoły dla dzieci
arystokratów - ma wielu uczniów, którzy podążają jego ścieżką.
Carymyr, kobieta Elf (Ziemi). Pierwsza uczennica Adwerimonda.
Opierając się apatii trawiącej jej rasę, stworzyła podwaliny nowej teorii
budowania pomostów pomiędzy światem materialnym, a światem zmarłych. Znana
z tego, że od skazanych na śmierć kupuje ich życie.
Adrayloth, krasnolud. Mądry architekt i geniusz w zakresie budowy
okrętów. Znany z wprowadzenia wiary w Korę, jako dominującej w Beritrast.
Zjednał sobie kościół Tomasza hojnymi datkami zapewniając tym samym wsparcie
drugiej religii dla kampanii przeciw Dhunraven. Patriarcha Kory Zstępującej.
Znany twórca golemów.
: Zgrupowanie północne
Grupa żołnierzy Beritrast pod komendą czarodziejki i rycerza. Personalia:
nieznane, choć ich poczynania świadczą o dużym doświadczeniu i mocy.
|