strona kampanii d20 Modern Marcina Turkota |
dziekuję Paulowi Klee za inspirację |
|||
<o< kampanie >o< wstęp >o< świat >o< bohaterowie >o< opowieści >o> | ||||
Opowieścio> przedmowao> chronologiao> zawartośćVoodoo BluesOpowieść TrixieNyadinuHistoria JohnaGlina...Opowieść loa |
OPOWIEŚCIThe monkey looked up at the stars o> Roger Waters > Perfect Sense, Part I < PrzedmowaHistorie tutaj prezentowane powstają (i, mam nadzieję, będą powstawać) po części z wewnętrznej potrzeby tworzenia czegoś wartościowszego niż blog (ale jednak tworzenia), a po części z prozaicznej chęci zdobycia dodatkowych punktów doświadczenia. Kiedy podczas gry wspólnie kreujemy opowieść, opisującą fikcjonalne losy równie fikcjonalnych postaci, ocieramy się o literaturę. Ubierając te gawędy w słowa i przelewając na papier (bądź ekran komputera) literackości już dotykamy. Mam nadzieję, że w toku kampanii charakter i psychologia postaci również będą się rozwijać i zmieniać. Dzięki Bogu, na sesjach nie ma miejsca na monologi wewnętrzne i inne psychomachie. Miejsce na pogłębianie osobowości jest tutaj. ChronologiaPonieważ mylić się i zapominać jest rzeczą ludzką (a ja nie mam zbyt nabożnego stosunku do realiów tej kampanii), w niektórych opowieściach mogą znaleźć się pominięcia i przeinaczenia faktów, jak również chwile ciszy wynikające ze zwyczajnej nieobecności piszącego gracza. Nie poprawiam ich ani nie wypełniam, ale chciałbym zaprezentować obiektywną chronologię, by czytelnicy "z zewnątrz" nie pogubili się w wielości wątków. Wyglądać to będzie trochę jak streszczenie rozdziału, pojawiające się w niektórych książkach. Po dokładne informacje odsyłam do streszczenia w postaci Opowieści loa, poszczególnych opowiadań oraz do kalendarza, żeby wiedzieć nie tylko co, ale i kiedy. o> sesja siedemnasta > 2 radości/3 radości > interwencja Jednookiego > walka w fabryce > kłótnie > śmierć Crane'a > kolejny atak > klęska > prawie martwi > ocalenie <o o> sesja szesnasta > 1 radości/2 radości > nieoczekiwani sojusznicy > odmowa Indianina > wyprawa ratunkowa do fabryki <o o> sesja piętnasta > 1 radości > bitwa w motelu "Spokojna przystań" <o o> sesja czternasta > 30 piękna/1 radości > eksploracji fabryki ciąg dalszy > ocalenie Billiego Abbota i jego córki, Sandy (z niewielkimi obrażeniami) > ciężki powrót do domu z problematycznym taksówkarzem > prośba o pomoc mambo > spotkanie z obscenicznym loa > całodniowa kuracja Indianina <o o> sesja trzynasta > 29/30 piękna > Indianin i Trixie obserwują mag. 38 > John idzie spać > Crane wraca do swojego pokoju w motelu > przed mag. 38 pojawia się jakaś postać i wyciąga trupy > podchody > Trixie łapie nieoznakowaną furgonetkę > walka na dachu z pajęczą głową i upadek Trixie > Jednooki śledzi pojazd > Willie Abbot zamordowany przez Beauvoira? > głowa Deltora przesłana Johnowi > rozmowa z Karen > przed tajemniczą fabryką > pierwsze starcie ze strażnikami <o o> sesja dwunasta > 29 piękna > Chuck powieszony > "FreaKantine" zamknięty > dni postu > wieczorna kłótnia Crane'a i Doe'a > Indianin i Trixie włamują się do mag. 38 >Trixie zabija Marka, nocnego stróża <o o> sesja jedenasta > 28/29 piękna > Beauvoir znowu znika > ciało Nygmy znika z kostnicy > analiza danych z PDA Nygmy > odwiedziny drużyny u Williego Abbota i popijawa > wizyta na uniwersytecie > rozmowa z Mistrzem Paracelsusem, Profesorem Magyi > scysja z Johnem > Crane, Trixie i Indianin przeszukują mag. 38 > Crane przesłuchuje strażnika > strażnik ucieka z magazynu <o o> sesja dziesiąta > 26/27/28 piękna > przybycie do kamienicy ludzi z Redwater Security > śmierć Nygmy > pojawienie się policji > Indianin i Trixie ulatniają się > rankiem Trixie, Indianin i John idą do biblioteki > John dostaje od Deltora teczkę Nygmy > Beauvoir zostaje zaatakowany w magazynie przez niezydentyfikowanego osobnika i pozbawiony dłoni oraz Gniewu Loa > Beauvoir szuka pomocy u swoich kolegów po fachu > John korzysta z usług InfoTriady w celu złamania kodu do PDA Nygmy <o o> sesja dziewiąta > 25/26 piękna > powrót Johna i Trixie do H'Orrleanu > wizyta Indianina i Beauvoira u Nygmy > poranna bijatyka w mag. 33 między Beauvoirem a Johnem > dzień w bibliotece > Beauvoir na kolacji z Nygmą > w mieszkaniu Nygmy > starcie z pająkiem <o o> sesja ósma > 25 piękna > przebudzenie Johna Doe w chmurze gazu łzawiącego > "elektryzująca" bijatyka na parkingu "Paradise Motel" > ciężki poranek w mag. 33 > zakupy (komórki, papier i ołówki) > przebudzenie Johna w bagażniku > Beauvoir poza zasięgiem (Nygmy i Johna) > dziwaczne ocalenie Johna > taksówkowe dochodzenie Indianina i Crane'a > Trixie przybywa z odsieczą (skradzionym samochodem) > przed mieszkaniem Nygmy <o o> sesja siódma > 24 piękna > koroner(ka) i CSI (spotkanie w miarę miłe) > inspektor Pilgrim (spotkanie zdecydowanie niemiłe) > prawie cały dzień spędzony w bibliotece Jima > Trixie i Karen w kawiarni > kolacja Beauvoira z Nygmą (i nowe szaty houngana) > spotkanie Crane'a z Williem Abbotem > wieczorne dochodzenie Crane'a > bezpieczna przystań w mag. 33 <o o> sesja szósta > 23/24 piękna > poznajemy detektywa Crane'a > zlecenie od Williego Abbota, biznesmena > znikające trupy, Samoańczyk, Zigi i pewna kaseta wideo > "Paradise Motel" opuszczony > poranna jatka z nieświeżymi flakami w mag. 33 > wizyta pewnego kota w pewnym magazynie (i starcie z ubikacją) <o o> sesja piąta > 22/23 piękna > obiad u hrabiny de Charles > wycieczka Indianina > spotkanie Beavoira z Sophie > Trixie na imprezie > zgon we "FreaKantine" > bardzo ciężki psychofizycznie poranek > Beauvoir i Trixie w antykwariacie > Beauvoir sfrustrowany > powrót do "Paradise" <o o> sesja czwarta > 21/22 piękna > wszyscy (łącznie z Trixie) kładą się spać nad ranem > kolejny trup, tym razem Abbot w mag. 33 > poranna pizza i najazd krawężników, kryminologów, jednego inspektora, koronera i urzędnika z magistratu > zapieczętowanie miejsca zbrodni > szukanie nowego lokum > obrady w herbaciarni > list pełen wyrzutów - pierwsza zawiedziona kobieta > spotkanie Beavoira z Nygmą > witamy w "Paradise Motel" - noc w "raju" > Trixie w opałach > kochana pani Horney i niemiły pan Pilgrim <o o> sesja trzecia > 20 piękna > rankiem Trixie wyrusza na wycieczkę po mieście > przybycie Indianina i Jednookiego do miasta i do mag. 33 > wizyta inspektora Jacoba Pilgrima z Policji Królowej i jego "duchowego" partnera w mag. 33 w sprawie wszystkich trzech morderstw > niemiła scysja z inspektorem > John i Indianin idą do "Freakantine" (jeden do pracy, drugi by się rozglądnąć) > do Beauvoira przychodzi dziewczyna - Janet - z prośbą o kapłańską poradę > spotkanie Nygmy z Beauvoirem w kawiarni "Murder of Crows" > spotkanie w "FreaKantine" z Abbotem - brewer gnome szukającym swoich krewnych > Deltora lekcja latania > knucie i matactwa Beauvoira i Johna <o o> sesja druga > 19 piękna > wizyta Edwarda Nygmy, pracodawcy dwóch trupów, w mag. 33 > wizyta w mag. 33 Crocketta i Tubbsa - dwóch detektywów z NHP (New H'Orrleans Police) > John rejestruje Trixie w urzędzie miejskim jako kuzynkę Beauvoira > strzelanina w mag. 38 i kolejny trup, tym razem mniejszych rozmiarów > Nygma okazuje drużynie finansową wdzięczność za ochronę jego własności <o o> sesja pierwsza >18 piękna > Trixie przechodzi przez nocną mgłę do Iluzjany > jej spotkanie z dotychczasowymi mieszkańcami mag. 33: Beauvoirem i Johnem Doe > całodzienny spacer Trixie po Nowym H'Orrleanie > wieczorna wycieczka Trixie do mag. 38 i dwa trupy <o ZawartośćObecnie mieszczą się tu narracje (podzielone dość arbitralnie na części przez autorów) pisane przez graczy. W zamierzeniu każda z nich to opowieść o losach jednej postaci, z pozostałymi (postaciami graczy i bohaterami niezależnymi) w tle. Ale w kolejnej historii główny bohater poprzedniej sam schodzi na drugi plan. Ciekawe. Tym sposobem powstaje wielogłosowa opowieść o przygodach mieszkańców magazynu 33 i nie tylko. o> Opowieść Trixie autorstwa Yoricka jest równie chaotyczna i niefrasobliwa jak jej główna bohaterka. Krótkie, błyskotliwe short stories pisane specyficznym językiem. o> Voodoo Blues autorstwa Tomka jest opowiadaniem w trakcie stawania się - w zamierzeniu nigdy nie kończącą się narracją. Jako trzecioosobowy narrator Tomek podjął trud w miarę wiernego i obiektywnego opisania losów całej piątki z reporterskim zacięciem. Uwaga! Dużo licentia poetica - fakty odbiegają nieco od opowieści. o> Nyadinu pisany przez Silka to opowieść o inicjacji i wizjach, potem zapewne rozwinie się w swoisty pamiętnik-dziennik obcego w obcym kraju. o> Historia Johna - w jaki sposób krasnolud pokroju Johna znalazł się w Nowym H'Orrleanie? o> Glina zdecydowanie bardzo zły napisany przeze mnie opowiada o losach jednego z głównych adwersarzy drużyny, inspektora Pilgrima. Niektórzy mogą nazwać go nemesis, bohaterowie raczej obdarzają go mianem "zadry w tyłku". o> Opowieść loa to opowieść narratora, który dużo wie, ale tą wiedzą dzieli się dość ostrożnie. Tak naprawdę te streszczenia sesji mają służyć osobom "z zewnątrz" dla zorientowania się w toku kampanii. Mam nadzieję, że zachowuję obiektywizm i chronologię wydarzeń na sesji (pamięć niestety mam zawodną). |
|||
<o< początek | Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie całości bądź części tekstów bez zgody autorów zabronione. |
wstęp >o> |